10-12-2015

Hachi

Ik had al meerdere keren gezien dat de film Hachi zou komen. Elke keer was ik zo verstandig om deze film niet te kijken. Maar gisteren uiteindelijk toch eens bekeken en dit had ik beter niet kunnen doen. Heb echt tranen met tuiten gehuild, zo zielig. Voor de mensen die de film niet kennen......

Hachi:
Hachiko is een trouwe hond die dagelijks zijn baas naar het station brengt en vervolgens weer opwacht. Maar als zijn baas op een dag niet terugkomt, komt Hachiko negen jaar lang op hetzelfde tijdstip naar het station om op zijn baas te wachten. Tijdens zijn zwerftochten op het station en door de omgeving komt hij in contact met omwonenden en werknemers.

Ik vond het een hele mooie film maar ik kan er gewoon niet tegen. Ik vond het zo zielig dat deze hond ervoor koos om elke dag op zijn baasje te wachten terwijl hij niet meer zou komen. Ik vond vroeger de film Benji al zielig.

Het laat wel weer zien hoe trouw, loyaal en lief honden zijn. Ik ben thuis opgegroeid met honden. De laatste hond die ik bij mijn ouders heb meegemaakt was een West Highland White Terriër genaamd Scotty. Een lieve hond maar met temparement, blijft toch een terriër he?

Nadat ik ben gaan samenwonen, miste ik iets om mee heen. Ik vond het zo stil in huis als ik alleen was. Omdat wij toen allebei fulltime werkte en er nog geen kinderen waren, had ik voor een poes gekozen. Ik heb haar uit het asiel, zij was toen 1 jaar oud en had al kittens gehad en was zelfs een keer aangereden. Haar naam is Minoes. Eigenlijk is zij half poes/half hond. Als ik thuis kom, zit ze al klaar bij de deur. Ze komt als ik haar roep en eigenlijk zit ze nergens aan en maakt ook niks kapot. Ondanks dat ik dol ben op Minoes, komt er in de zomer ook een hond bij. Ik mis toch een hond en ons zoontje zal het geweldig vinden, het zorgen voor een pup. We hebben gekozen voor een labradoodle. Als het straks 2016 is, kan het aftellen beginnen.......

X Leentje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten