17-11-2015

Hersenen

Hersenen......een geweldig brein maar een ingewikkeld iets als je klachten hebt. Het was vandaag een spannende dag voor mij. Ik had een afspraak bij de neuroloog.

Er waren verschillende onderzoeken gedaan en gelukkig kwam hier niks uit. Aan de andere kant, een ingewikkelde kwestie. Omdat ik te lang pijn heb gehad en heftige dingen heb meegemaakt in een korte tijd is mijn zenuwstelsel overprikkeld geraakt. Ik kan je zeggen, dat doet goed zeer! Zij omschreef het als volgt, je hebt een bospad en jij wandelt deze route 1x, dan kan je de volgende keer makkelijk een andere route nemen. Als jij 2500 keer deze route bewandeld, dan ben je zo gewend aan die route dat het heel lastig wordt om een andere route te nemen. Zo werkt het ook met chronische pijn en hersenen, er moeten andere zenuwbanen worden gecreƫerd en hoe werkt dat het beste? De pijn te negeren en te focussen op andere dingen. Alleen dit kan ik niet alleen, binnenkort een intake met een psych en heb een ander medicijn gekregen.

Het is allemaal iets, soms zo lastig om positief te blijven maar doe mijn best. Ben nu een Engels boek aan het lezen hoe je het eigen systeem kan resetten. Zo blijf ik bezig, wordt vervolgd. Ik wens jullie een fijne avond toe. Wat ga je doen? Ik ga naar ChiQong, een chinese bewegingsvorm die is samengesteld door Chinese artsen. Ontspanning en Energie, geef mij een dubbele dosis!

X Leentje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten