16-11-2015

Parijs

Opeens kwamen de berichten binnen.......Parijs was het slachtoffer geworden van aanslagen. Via het nieuws hoorde ik het verhaal van een vrouw die uit eten wilde gaan in Parijs. Een ander stel was haar net voor waardoor het restaurant vol zat en zij over een half uur terug zou komen. Het half uur waarin er een aanslag werd gepleegd in datzelfde restaurant. Had zij een engeltje op haar schouder maar hoe zit het dan met de rest? Wonen wij nu in een wereld waarin je je leven niet meer zeker bent? Waarin je zomaar om niks neergeschoten kan worden?

Dat dit in andere landen aan de orde van de dag is, is zeer verschrikkelijk. Waarom horen wij dit niet altijd via het nieuws? Omdat het ver van ons vandaan gebeurd? Dit vind ik niet kloppen. Als er mensen van hun leven worden beroofd, ongeacht waar, is dit nieuwswaardig.
De mensen die de aandacht niet verdienen, zijn de mensen die de aanslagen plegen. Het gaat hen immers om de aandacht, het statement dat ze willen maken.

Laat jij jouw leven nu leiden door angst? Zelf merk ik dat ik hier zeker in veranderd ben, zeker nu ik ook een kindje heb. Ik geef momenteel de voorkeur aan autovakanties, vermijd grote massa's en openbaar vervoer ben ik geen fan van. Of het iets uithaalt, geen idee....je kan ook neergeschoten worden bij de plaatselijke supermarkt.

Hopelijk komt de wereld ooit tot rust en is er geen oorlog en geweld meer. Ik droom ervan......nu zijn mijn gedachten bij de mensen die zijn omgekomen in Parijs en bij de nabestaanden. Heel veel sterkte!

X Leentje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten