18-11-2015

Lijstjes

Zijn jullie goed in mediteren? Het lukt mij niet zo goed moet ik zeggen, altijd in mijn hoofd bezig met van alles en nog wat. Moeilijk om los te laten en aan niks te denken.

Zo ben ik verslaafd aan lijstjes. To do lijstjes, elke week weer opnieuw. Waarom kan ik niet gewoon een was doen als de mand vol zit of gewoon ontploft? Of we halen maar een andere dag boodschappen als we echt niks meer te eten hebben. Een lijstje maken voor een week later....hellooooo daar moet ik dus iets aan doen maar de vraag is hoe? Ik hoor heel graag als iemand hier een kei in is, hoe jij dit dan toepast.

Mindfullness.....wel eens geprobeerd, het zijn in het hier en nu...ik hoor de wind en een vogel fluiten....dag later ben ik dit alweer kwijt. Mijn hoofd overstroomt en mijn lichaam ontploft....ergens moet en zal ik die rust zien te vinden maar waar? En levert iets moeten uiteindelijk iets op, ik denk het niet. Het streven ernaar is beter.

Ik ga binnenkort maar eens met iemand praten, er zit een hoop verdriet vast in mijn lichaam. Zo heb ik in augustus 2014 mijn beste vriendin van 37 jaar verloren. Zij had uitgezaaide borstkanker naar de botten. Zij was, doordat haar lever ermee stopte, door de chemo alsnog heel onverwacht overleden. Hoe rouw je dan? Tuurlijk had ik op het moment veel verdriet, daarna pak je de draad weer op maar waar zit dan het intense verdriet? Een keer een traantje laten lopen lukt nog wel maar intens huilen....nee het zit vast. Helaas kan ik geen lijstje maken wanneer ik mijn tranen kan laten lopen of wensen dat iemand terug komt, wensen kan ik wel maar ik krijg haar er niet in levende lijve mee terug.......

X Leentje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten